Nyomtatás

Hogyan teremthetjük meg az egyensúlyt a munka és a családi élet között

Hogyan definiálná a sikert?

Ha sikeresek akarunk lenni úgy, hogy közben egyensúlyt teremtünk az életünkben, fontos tudni, hogy hogyan határozhatjuk meg a sikert. Az alábbi lista egy kiindulópontot jelenthet az olvasó számára. Tartsa szem előtt azokat a pontokat, amelyek egybeesnek az Ön siker-definíciójával, amellyel nem ért egyet, azt hagyja el, ami pedig fontos még azt tegye hozzá.

A legfontosabb tételek mellett határozza meg, hogy melyekek megoldása jelent nehézségeket az Ön számára.

  1. Képes kilépni helyzetekből, ha azok tovább már nem produktívak vagy nem pozitívak
  2. Elégedett a munkájával
  3. Elégedett a jelennel, nem hajlandó a bizonytalan jövőbe halasztani a jó dolgokat
  4. Van lehetősége kifejezni a kreativitását
  5. Kiteljesíti a képességeit
  6. Az önértékelése nem a munkájától függ
  7. Hiteles
  8. Tudatában van értékrendjének, és annak alapján  hozza meg a döntéseit
  9. Jól bánik a pénzzel
  10. Nem irigykedik
  11. Odafigyel a spirituális dolgokra
  12. Munkáján kívül szórakoztató tevékenységeket keres
  13. Együtt lenni olyan emberekkel, akiknek a társaságát élvezi és akik becsben tartják
  14. Megfelelően gondoskodni Önmagáról
  15. Harcolni ha kell és felhagyni a harccal, ha arra van szükség

 

Tegye föl magának a kérdést: mit szeretne még hozzáadni? Mely pontok jelentik a legnagyobb kihívást ?

 

A 80/20 szabály

 

A 80/20 szabály, más néven a Pareto-elv azt mondja, hogy a befektetések 20%-a hozza létre az eredmények 80%-át., amit teszünk termel 80%-át az eredményeket. Néhány példa:

  • az emberek 20%-a adja el az elektronikus kütyük 80%-át
  • az értékesítők 20%-a keresi meg a jutalékok 80%-át
  • az alkatrészek 20%-a okozza az autókban a meghibásodások 80%-át
  • a szervezet tagjainak 20%-a végzi el a munka 80%-át

 

A 80/20 elv segítségével bárki egyensúlyt alakíthat ki az életében. Hogy hogyan?:

 

  1. Keresse meg azt az időt, amikor leginkább boldog és produktív (ez lesz a befektetés 20%-a, amely 80 % eredményt hoz létre) és növelje, amennyire csak lehetséges
  2. Keresse meg azt az időt, amikor legkevésbé boldog és produktív ( ez lesz a befektetés azon 80%-a, amely csak az eredmény 20%-át hozza létre) és csökkentse annyira, amennyire lehetséges

 

Hét szokás, amely sikeressé teheti

 

Valószínűleg hallott már Stephen Covey a "Sikeres emberek hét szokása" című művéről. Amint egyensúlyt teremt az életében, gondolja végig a sikerességhez vezető szokásait. Milyen hét szokás, amelyet napi szinten megtenne, járulna hozzá a boldogabb élethez? Kezdésként álljon itt néhány ötlet:

  • Legalább a nap egy részében olyan dolgot csinálni, amit szeret
  • Mozogni, sportolni
  • Mentális "gyakorlatokat" végezni
  • Foglalkoztasd a benned rejlő művészt
  • Fejleszd a spirituális oldaladat
  • Tégy valamit önzetlenül
  • Tégy valamit a móka kedvéért
  • Jutalmazd meg magad valamiért amit tettél vagy mondtál

Esetleg van valamilyen ötlete még?

 

A "Munkaalkoholista"

 

Mi történik akkor, ha valakinek az önsegítésen kívül több segítségre van szüksége, hogy az egyensúlyt megtalálja a munka és a családi élet között? Honnét ismerheti föl, hogy problémája van, mivel túl sokat dolgozik? Tegye föl magának ezeket a kérdéseket, ha úgy gondolja, fönnáll a veszélye, hogy Ön munkaalkoholista:

  1. Jobban érzi magát, ha a munkája kerül szóba,, mint bármi más?
  2. Türelmetlenebbé válik azokkal az emberekkel, akik a munka mellett mást csinálnak?
  3. Bízik abban, hogyha több pénze van, akkor könnyebben megoldja a problémákat az életében?
  4. Idegesíti, ha megkérik, hogy hagyja abba a munkáját és csináljon valami mást?
  5. Több energiával tölti-e el a munka, mint bármi más? Beleértve a személyes kapcsolatokat is?
  6. Törekszik-e arra, hogy a hobbiját pénzkeresési lehetőségként használja?
  7. Gyakran aggódik-e a jövővel kapcsolatban, ha a dolgai a munkájában rendben vannak?
  8. Gyakran elvállal-e extra munkát csak azért, mert úgy véli, ha nem teszi, elveszíti leendő munkáit is?
  9. Hazaviszi a munkáit? Szabadnapokon is dolgozik? Nyaralás alatt is dolgozik?
  10. Gondol-e a munkára, amikor vezet, mikor elalszik vagy másokkal beszélget?
  11. Egy tipikus héten többet dolgozik-e mint 40 óra?
  12. Dolgozik vagy olvas-e miközben eszik?
  13. Mentek-e már a hosszú munkaórák a párkapcsolat vagy a családi élet rovására?

 

Ha további információkat szeretne megtudni vagy az életében szeretné az egyensúlyt újra megtalálni keressen bennünket !

 

Amennyiben érdekesnek találta ezt a cikket, kérjük küldje tovább egy barátjának.

 

Rosta Teodóra


pszichoterapeuta,
tranzakcióanalitikus
mobil: +36 30 9130356
e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.